Edirne Sosyal Bilimler Lisesi coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli danışmanlığında yürütülen “Global Climate Crisis İn Your Classroom”(Sınıfınızdaki küresel ısınma krizi )isimli proje Moldova Cumhuriyeti ,Romanya ,Ürdün, İtalya Hırvatistan ve Türkiye'den olmak üzere 10 okulun öğrencilerinin ortak çalışmaları ile gerçekleştirildi ve okul öğrencileri Avrupa birliği iki öneli projesinde yer alarak Türkiye ve Edirne kültürünü tanıttı.
Pandemi tedbirleri kapsamından zoom üzerinden Avrupa birliği projeleri etkinliklerini gerçekleştiren öğretmen ve öğrenciler dünya üzerinde küresel ısınmaya,kültür sanata faaliyetlerini gerçekleştirdiğini belirten Edirne Sosyal Bilimler Lisesi coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli; “Bu projeye “Dünyamızı ,nasıl daha yaşanabilir hale getirebiliriz?”sorusundan yola çıkıldı. Başta iklim krizinin yıkıcı etkileri olmak üzere, birçok çevre sorununun son durumu ele alındı.Bu proje ile küresel çevre sorunlarına, farklı ülkelerin öğrencilerinin birlikte farkındalık düzeylerinin artması amaçlanmıştır.Birlikte çözüm üretme becerisi sağlanarak,bu duyarlılığı çevrelerine de yaymaları ile küresel çözümlerin hayata geçmesi hedeflenmiştir.Bu doğrultuda birlikte online toplantılar gerçekleştirildi.Elde ettikleri sonuçları 21.yy becerilerinden olan web 2 araçlarını kullanarakyaygınlaştırıldı.Videolar,animasyonlar,afişler,sloganlar,şiirler,resimler,dijital kitaplar,geri dönüşüm tasarımları ,kuş evleri,tohum çimlendirme çalışmaları yapmışlardır.Ayrıca Herbaryum çalışması için kurutulmuş çiçeklerden sanat tasarımları gerçekleştirildi. (Reduce) Azalt, (Reuse)Yeniden kullan,(Recycle)Geri dönüşüm, (Repair)Tamir etmek,(Reject)Reddet 5R sürdürülebilirlik faaliyetlerini animasyonlar,afişler ve online oyunlarla öğrenciler faaliyetlerini gerçekleştirdiler.Uzaktan eğitimin olduğu bu dönemde ,online platformda aktif olarak gerçekleştirilen bu proje ile öğrencilerin çevre konusundaki farkındalıkları , çözüm becerileri ve sosyalleşmeleri gerçekleşerek ,verimli bir proje süreci daha tamamlanmıştır ”dedi.
A CULTURAL JOURNEY- KÜLTÜREL BİR YOLCULUK
Edirne Sosyal Bilimler Lisesi coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli danışmanlığında yürütülen diğer bir proje ise; A Cultural Journey- Kültürel Bir Yolculuk, Türkiye,Fransa , Hırvatistan , İspanya , İtalya , Polonya , Portekiz , Romanya , Sırbistan ve Yunanistan dan 16 ayrı okulun öğrencilerinin ortak çalışması ile gerçekleştiğini aktaran Kurçenli; “Projemiz öğrencilere farklı kültürler arasındaki farklılıkları öğrenmeleri ve kabul etmeleri için büyük bir fırsat sunmaktadır. Proje sayesinde hem kendi değerlerinin ,hem de ortak ülkelere ait olan değerlerin farkına varmaları sağlanmıştır. Projenin temel amacı, çağımızın kültürel kimliğiyle bütünleşmiş, farklı kültürlere saygı ve hoşgörü ile yaklaşan, kültürel zenginlik ve çeşitliliği sahiplenen ve tanıyan, kültürü yaratma alanı olarak gören bireyler yetiştirmektir.Çalışmalarımız ortak okullar arasında, pandemi ve çok uluslu bir proje olması nedeniyle online platformlarda gerçekleşmiştir. Proje ile 21.yy becerilerinden olan web 2 araçlarını kullanarak yaygınlaştırıldı.Proje Afişleri hazırlandı.Yapılan oylama sonucunda okulumuzun afişi 16 okul arasında 1. Seçildi.Ulusal kültürel unsurlarla kelime bulutları ve infografikler oluşturuldu.Öğrenciler birbirleri için yeni yıl kartları hazırladı.Öğrenciler Ülkelerindeki UNESCO miras alanları veya diğer ünlü yerler hakkında videolar hazırladılar.Özel gelenekler konulu sunumlar ile ülkeler kendilerini geleneklerini tanıttı.Web 2 araçları ile oyun hazırladılar.Proje ortaklarımızdan Polonya projemiz ile ülkesinde ödüle layık görüldü.Diğer 15 okulda projeleri ile kendi ülkelerinde yarışmaya başvuracaklardır.Yerel yemekler, geleneksel müzik, danslar, akroştik şiir, şarkılar, giysiler, sanatlar, masallar – karma ülke ekip çalışmaları ile projemiz sonlandı.Öğrencilerimiz bu proje ile evlerinden Dünya’ya açılan kapı ile ,sosyalleştiler yeni kültürleri tanıdılar ve kendi kültürerini tanıtarak ,çok verimli ve mutluluk veren bir proje süreci geçirdiler”diye kaydetti.
COME,WHOEVER YOU ARE – KİM OLURSAN OL,GEL
coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli danışmanlığında yürütülen Come,Whoever You Are – Kim olursan ol,Gel projesi ise; Almanya, Arnavutluk, Azerbaycan , Bulgaristan , Gürcistan , İtalya , Litvanya, Portekiz, Romanya , Ürdün ve Türkiye olmak üzere, toplamda 11 ülkenin ortak çalıştığı projede, 19 öğretmen 145 öğrenciye mentörlük yaparak çalışmalarda bulundular.
Projede sevginin, saygının, hoşgörünün ön plana çıkarılarak öğrencilere verilen çeşitli görevlerle, birbirlerine değer veren ve birbirlerine saygı duyan bireyler olarak yetişmelerini amaçlanmıştır. Proje çalışmasında Mevlana’nın öğretilerinden ve hayatından kesitler alınarak öğrenciler tarafından bu değerlerin benimsetilmesi; okulda, evde ve bulunduğu her ortamda birbirini seven, hatalarını yüzüne vurmayan, incitmeyen, paylaşma ve yardımlaşmaya önem veren, öfke, kibir, kin duygularının yerine sevgi, saygı ve hoşgörüyü hayatının merkezine koyan bireyler olarak hayata dahil olmaları amaçlanmıştır.Proje sonucunda Anadilde iletişim ve yabancı dilde iletişim,web2 araçlarının kullanımı Mevlana’nın ilkeleri hakkında farkındalık becerileri artmıştır” dedi.
Pandemi tedbirleri kapsamından zoom üzerinden Avrupa birliği projeleri etkinliklerini gerçekleştiren öğretmen ve öğrenciler dünya üzerinde küresel ısınmaya,kültür sanata faaliyetlerini gerçekleştirdiğini belirten Edirne Sosyal Bilimler Lisesi coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli; “Bu projeye “Dünyamızı ,nasıl daha yaşanabilir hale getirebiliriz?”sorusundan yola çıkıldı. Başta iklim krizinin yıkıcı etkileri olmak üzere, birçok çevre sorununun son durumu ele alındı.Bu proje ile küresel çevre sorunlarına, farklı ülkelerin öğrencilerinin birlikte farkındalık düzeylerinin artması amaçlanmıştır.Birlikte çözüm üretme becerisi sağlanarak,bu duyarlılığı çevrelerine de yaymaları ile küresel çözümlerin hayata geçmesi hedeflenmiştir.Bu doğrultuda birlikte online toplantılar gerçekleştirildi.Elde ettikleri sonuçları 21.yy becerilerinden olan web 2 araçlarını kullanarakyaygınlaştırıldı.Videolar,animasyonlar,afişler,sloganlar,şiirler,resimler,dijital kitaplar,geri dönüşüm tasarımları ,kuş evleri,tohum çimlendirme çalışmaları yapmışlardır.Ayrıca Herbaryum çalışması için kurutulmuş çiçeklerden sanat tasarımları gerçekleştirildi. (Reduce) Azalt, (Reuse)Yeniden kullan,(Recycle)Geri dönüşüm, (Repair)Tamir etmek,(Reject)Reddet 5R sürdürülebilirlik faaliyetlerini animasyonlar,afişler ve online oyunlarla öğrenciler faaliyetlerini gerçekleştirdiler.Uzaktan eğitimin olduğu bu dönemde ,online platformda aktif olarak gerçekleştirilen bu proje ile öğrencilerin çevre konusundaki farkındalıkları , çözüm becerileri ve sosyalleşmeleri gerçekleşerek ,verimli bir proje süreci daha tamamlanmıştır ”dedi.
A CULTURAL JOURNEY- KÜLTÜREL BİR YOLCULUK
Edirne Sosyal Bilimler Lisesi coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli danışmanlığında yürütülen diğer bir proje ise; A Cultural Journey- Kültürel Bir Yolculuk, Türkiye,Fransa , Hırvatistan , İspanya , İtalya , Polonya , Portekiz , Romanya , Sırbistan ve Yunanistan dan 16 ayrı okulun öğrencilerinin ortak çalışması ile gerçekleştiğini aktaran Kurçenli; “Projemiz öğrencilere farklı kültürler arasındaki farklılıkları öğrenmeleri ve kabul etmeleri için büyük bir fırsat sunmaktadır. Proje sayesinde hem kendi değerlerinin ,hem de ortak ülkelere ait olan değerlerin farkına varmaları sağlanmıştır. Projenin temel amacı, çağımızın kültürel kimliğiyle bütünleşmiş, farklı kültürlere saygı ve hoşgörü ile yaklaşan, kültürel zenginlik ve çeşitliliği sahiplenen ve tanıyan, kültürü yaratma alanı olarak gören bireyler yetiştirmektir.Çalışmalarımız ortak okullar arasında, pandemi ve çok uluslu bir proje olması nedeniyle online platformlarda gerçekleşmiştir. Proje ile 21.yy becerilerinden olan web 2 araçlarını kullanarak yaygınlaştırıldı.Proje Afişleri hazırlandı.Yapılan oylama sonucunda okulumuzun afişi 16 okul arasında 1. Seçildi.Ulusal kültürel unsurlarla kelime bulutları ve infografikler oluşturuldu.Öğrenciler birbirleri için yeni yıl kartları hazırladı.Öğrenciler Ülkelerindeki UNESCO miras alanları veya diğer ünlü yerler hakkında videolar hazırladılar.Özel gelenekler konulu sunumlar ile ülkeler kendilerini geleneklerini tanıttı.Web 2 araçları ile oyun hazırladılar.Proje ortaklarımızdan Polonya projemiz ile ülkesinde ödüle layık görüldü.Diğer 15 okulda projeleri ile kendi ülkelerinde yarışmaya başvuracaklardır.Yerel yemekler, geleneksel müzik, danslar, akroştik şiir, şarkılar, giysiler, sanatlar, masallar – karma ülke ekip çalışmaları ile projemiz sonlandı.Öğrencilerimiz bu proje ile evlerinden Dünya’ya açılan kapı ile ,sosyalleştiler yeni kültürleri tanıdılar ve kendi kültürerini tanıtarak ,çok verimli ve mutluluk veren bir proje süreci geçirdiler”diye kaydetti.
COME,WHOEVER YOU ARE – KİM OLURSAN OL,GEL
coğrafya öğretmeni Belgin Feyza Kurçenli danışmanlığında yürütülen Come,Whoever You Are – Kim olursan ol,Gel projesi ise; Almanya, Arnavutluk, Azerbaycan , Bulgaristan , Gürcistan , İtalya , Litvanya, Portekiz, Romanya , Ürdün ve Türkiye olmak üzere, toplamda 11 ülkenin ortak çalıştığı projede, 19 öğretmen 145 öğrenciye mentörlük yaparak çalışmalarda bulundular.
Projede sevginin, saygının, hoşgörünün ön plana çıkarılarak öğrencilere verilen çeşitli görevlerle, birbirlerine değer veren ve birbirlerine saygı duyan bireyler olarak yetişmelerini amaçlanmıştır. Proje çalışmasında Mevlana’nın öğretilerinden ve hayatından kesitler alınarak öğrenciler tarafından bu değerlerin benimsetilmesi; okulda, evde ve bulunduğu her ortamda birbirini seven, hatalarını yüzüne vurmayan, incitmeyen, paylaşma ve yardımlaşmaya önem veren, öfke, kibir, kin duygularının yerine sevgi, saygı ve hoşgörüyü hayatının merkezine koyan bireyler olarak hayata dahil olmaları amaçlanmıştır.Proje sonucunda Anadilde iletişim ve yabancı dilde iletişim,web2 araçlarının kullanımı Mevlana’nın ilkeleri hakkında farkındalık becerileri artmıştır” dedi.