Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim Anabilim Dalı ve Erken Çocukluk Eğitim Topluluğu (EÇET) İş birliği kapsamında Okul Öncesi Eğitim Günleri kapsamında “Orman Okulları” anlatıldı.Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim Anabilim Dalı ve Erken Çocukluk Eğitim Topluluğu (EÇET) İş birliği kapsamında Okul Öncesi Eğitim Günleri kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerinin bir konusu da Orman Okullarıydı. Orman Okulları, ilkeleri, binlerce eğitimli öğretmen tarafından Amerika ve Avrupa kıtasında oldukça yaygın bir eğitim modeli. Orman Okullarıyla adı üzerinde ormanlarda ve ağaçlık alanlarda, çocuklar için aktif katılımlı öğrenme yöntemlerinin uygulandığı, tüm öğrencilerine eşit, kendilerine güven ve öz saygı geliştirebilecekleri bir ortam sunan ilham verici bir eğitim modeli. İlköğretim müfredat programlarıyla birlikte yürütülüyor. Çocuklar iki haftada bir gün veya bir hafta sonu giderek tüm günlerini açık alanda geçiriyorlar. Çocuklar bu sayede canlıların nasıl büyüdüğünden inekten sütün nasıl sağıldığına, yön bulma kabiliyetinden tırmanışa kadar farklı sanat, tarım, ve outdoor faaliyetlerinde aktif rol alıyorlar. Ülkemizde son yıllarda uygulanmaya başlaması kapsamında Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitim Ana Bilim Dalında öğrenim gören öğrenciler ile katılımcılara Orman Okulları anlatıldı. Orman Okulları hakkında gerçekleştirilen konferansa İstanbul Bahçeşehir Anaokulu Müdürü Müzeyyen Koçak ve Müdür Yardımcısı Sinem Erener Ünal katılımcılara bilgiler verdi. “İLHAM VERİCİ ÖĞRENME YAKLAŞIM”Koçak ve Erener Ünal; Orman okulu eğitimlerinin çocuk merkezli ve çocukların aktif katılımının sağlandığı bir alternatif bir eğitim metodu olduğunu, Orman Okulu eğitimlerinin ilkeleri arasında çocuk merkezlilik, eğitim alan çocukların gelişimsel özelliklerine göre program oluşturmak, çocuklara iletişim kurma becerileri ile ilgili fırsat sunulduğu, çocukların aktif katılımını sağlamanın yer aldığını, Orman Okulu uygulamalarında 1/8 olan yetişkin-çocuk oranı ile öğretmen ve öğrenci arasında iletişim kuvvetlendiğini, programdaki küçük ulaşılabilir hedefler öğrencilerin kendilerine güvenlerinin oluşmasının sağladığını, öğrencilere uygun risk ve zorluklar sunularak, çocukların zorluklara başa çıkabilmeleri ve problem çözme becerileri desteklendiğini ve hayat boyu öğrenme becerilerini destekleyen takım çalışması uygulamalarına odaklanıldığını belirttiler. İlham verici öğrenme yaklaşımının eğitim sistemimiz içinde daha fazla yaygınlaşmasını dilediklerini vurguladılar. Sunum ve konuşmaların ardından konferans soru ve cevap kısmıyla sona erdi.
YAŞAM
18 Nisan 2018 - 04:46
ORMAN OKULLARI
YAŞAM
18 Nisan 2018 - 04:46